Ingen APU dag fem

Tråkigt att vara hemma från praktiken, jag skulle sett både teater och konsert idag. Istället har jag legat på soffan och kollat på historychannel. Hoppas förkylningen är borta till på måndag.


APU, dag 4

Tog den tidiga bussen ut för att arbeta lite med snäckan på bilden och luncha med Winberg.
Vid ett var det möte om musik/teater/dans. Levererade lite grejer åt Johnny Isaksson på väg till
Susekullen(gick bla lite vilse på kommunhuset). Köpte även en oätlig baguett på
pressbyrån som innehäll salami, grönsaker och youghurt tror jag(deras beskrivning stämde inte
riktigt med verkligheten, då hade jag aldrig köpt den). Det har varit lugnt "på jobbet" idag. Slutar om
en timme ungefär.


APU, dag 3

Scenseminariet med Janne Bark i måndags och tisdags var väldigt lyckat och
jag tycker jag lärt mig en hel del som jag nog kommer ha nytta av i framtiden.
Gjorde även en duett med Janne, det är jag lite stolt över.

Idag har det varit möte med mångkulturella rådet(tror jag det hette) och så
har vi plockat ihop efter mötet igår.


APU, dag 2

Idag har vi ställt fram bord och stolar till ett möte i det stora rummet... Så har vi ätit pepparkakor.
Janne Bark kommer om ca en timme.

APU, dag 1

Jag ska tillbringa de närmaste fem dagarna på Susekullen.
Idag har jag och min handledare Patrik ställt i ordning inför workshopen med Janne Bark.

NL i NV

Idag är det utvecklingssamtal med Folke och Rolf.
Undrar hur det går... Nej, jag har väl varit snäll?


Jaha... Nu har jag väntat i en timme och det är en timme kvar ...
Skolan är nästan tom på elever, bara jag och en  till NL som väntar på samtal.


Nyklippt

I helgen gjorde jag "färdigt" min Beast Herd(alltså färdigfilad, limmad och moddad), och hoppas nu på torrare väder så jag kan grundspraya dem också. Jag limmade även färdigt Nellies Glade Guards.

Igår klippte jag mig.

Idag är det Goonies som vanligt.

Läxfri helg at last

Jag ser fram emot en lugn helg utan läxor. Ikväll är det middag hos mormor och styvmorfar med kusinerna, men först är det fotografering med Commersen inför lucian.

Kinderlera?

Jag blev en aning förvånad när jag idag på bilden skulle ta en bit lera ur en ny paket och mitt i klumpen hittade något gult, gummiaktigt och genomskinligt. Efter en noggrannare titt visade det sig vara en apelsingodisbit typ Haribo. Hur hade den hamnat där? Och hur hamnade de vita gummibitarna som jag hittade i lera av samma märke för några veckor sedan på samma sätt? Varför är det bara jag som gör dessa märkliga fynd? Det är ett mysterium...

Getterna anfaller!(snart)

Jag kan inte komma ihåg när jag senast hade mina warhammergrejer framme(de har fått vila pga mycket annat att göra). Så nu när det är lite lugnare med prov och annat ska jag lägga lite tid på mina Beastmen. Jag har limmat nästan hela min Beast Herd så jag snart kan grundspraya dem. Kunde inte låta bli att fila lite på broderns nya Spider Riders.

1/120 grad

Idag ska jag hem till Sarah och förbereda historiaredovisningen till nästa fredag. Min del av redovisningen handlar om Tycho Brahe. Det som jag tycker är mest intressant om honom är att han byggde ett instument som han mätte positioner och rörelser för stjärnor, planeter och kometer med 1/120 grads noggrannhet.

Kemi

Jag har just haft kemiprov, jag tror det gick bra. Nu är det inte prov förrän nästa tordag, då är det svenka.
Ikväll ska jag ta det lugnt...


Lite ledigt

Jag tar lite ledigt från läxor ikväll, jag tycker jag har varit duktig. Är färdig med ett historiaprojekt med deadline torsdag v 50.


Lynch

Hittade ingen jacka idag, men mycket annat.

Dan skickade lite låter med Stephen Lynch, riktigt kul kille.
Ska se om jag hittar fler låtar med honom.

Lov?

Jag har gjort läxor sen frukost, och börjar bli lite seg.. Tror det får räcka för idag.
Imorgon blir det shopping i K-stad. Behöver ny vinterjacka och så blir det en runda till Spel på Vallgatan.
Fick presentkort av Nina, Jocke och Ch som ska spenderas. Jag har egentligen Beasts of Chaos, men denna gången blir det Skarsnik and Gobbla http://uk.games-workshop.com/orcsandgoblins/miniature-gallery/29/.


RSS 2.0