Ave Conn Igulden

Idag har jag tillbringat större delen av dagen i mitt rum, kan knappt slita mig från Conn Iguldens "Kejsaren, krigets gudar". Jag kan tacka Conn för mitt lättförtjänta mvg på senaste historiaprovet, behövde knappt plugga någonting.


Bra start på höstlovet

Igår var det myskväll hos Winberg med "gänget". Tanken var väl först att vi skulle kolla på skräckfilm, men till min stora gjädje blev det den mindre köttiga filmen "Constantin". Jag är nämligen inte så förtjust i filmer där man sliter ut varandras inälvor, skär av hälsenor eller sticker ut ögon mm.

195 cm

Igår kom syrran och Hannah upp till Nordenberg och hälsade på mig på bilden.
Hannah hade sina nya 17 cm höga platåstövlar. Hon läste nog mina tankar när hon
frågade om jag ville prova dem. Mina 178 cm+17 cm platå = jag kände mig väldigt
lång med mina nya 195 cm!

Ser du fåglarna?

Min syster upphör aldrig att förvåna mig. Imorse på väg till bilen tittade hon först upp i den stora lönnen utanför dörren och sedan tittade hon allvarligt på mig och sa: "Ser du fåglarna i trädet, Anna?" och när jag svarade ja fortsatte hon "de vill äta din lever". Hennes uttalande fick önskad effekt, jag blev mållös...


Vanlig Tisdag

Har inte hänt så mycket idag.. Hade tyskaprov imorse, jag tror det gick bra.
Ska spela med Goonies snart(spelar tenorsaxofon i storband).
Ska kolla på "House" ikväll och se hur det går för Foreman..

Skog

I helgen gjorde jag nåt som jag borde göra oftare. Jag gick ut i skogen.
Det är så skönt att bara gå och lyssna på tystnaden och känna skogslukten.
Jag gick ner till sjön och satte mig på bryggan, tittade ut över vattnet..


Jag ser det snöar!

Äntligen vinter! Minusrader=plocka fram mina lurviga (fusk)kaninvantar och några snöflingor när jag gick ut.
Jag älskar vintern!

Datorbefriad

Fick igår det tragiska beskedet att min dator gått hädan. Jag hoppas allt är kvar när den återupplever eftersom jag inte lärt av mitt misstag att inte ta backupp på allt. Men att inte kunna sitta vid datorn betyder mer tid till annat.
Ska kanske plocka fram gitarren?

I väntan på bussen

Gårdagen = Skolteaterfestivalen i Ronneby
Skolteaterfestivalen i Ronneby var en väldigt trevlig tillställning med mycket bra teater.
De fyra föreställningarna jag såg var bra, men tre av dem  passade kanske inte till en gymnasiepublik.
Man kan inte fövänta sig att alla är intresserade av fiskares situation vid Afrikas kust eller en föreställning om familjeproblem och könssjukdommar.
 
Idag = Fysiken äntligen över!
Har just haft fysikprovet, missade bussen för att få några extra minuter, men skönt att det är över(och så får jag lite tid att uppdatera bloggen också). Nu väntar nya prov, men jag tar ett i taget.
Engelskaprov på fredag, det är roligare att plugga till.

Ännu mer fysik

Jag sitter i studiehallen och väntar på en fysiklärare som ska hjälpa mig med några uppgifter(han skulle bara ta en macka först. Sen är det saxofonensamble och därefter sifonorkester. När jag kommer hem blir det ännu mer fysik tills jag går och lägger mig.. Jag är trött.

Fysik och Gräddtårta

Ännu en dag med läxor och bakverk. På senare tid har det blivit alldeles för mycket av båda, men fyller någon år tackar man ju inte nej(särskilt som det är jag som bakar allt) och läxor kommer man inte undan.
Dagens sockerbomb=en gräddtårta med banan- och vaniljfyllning och chokladhjärtan på.
Dagens hjärngympa=Newtons lagar: tröhetslagen, kraftekvationen och lagen om kraft och reaktionskraft.
jag har hört någonstans att man bränner kalorier när man tänker mycket, och om det är så tar nog fysiken och tårtan ut varandra.


Tango!

Morfar och hans flickvän(tantvän låter kanske bättre när man är över pensionsåldern?) hälsade på idag för att gratulera mamma som fyller år imorgon. Jag vet inte hur vi kom in på ämnet dans, men det slutade med att jag skulle visa morfar att jag kan dansa vals. Morfar är väldigt duktig på att dansa och när jag visat mina valsmoves ville han lära mig tango. Det var riktigt roligt även om det var lite svårt i början. Sällskapsdans är helt klart underskattat. Jag kan nästan se mig själv i svart klännig och ros mellan tänderna, haha.

Sovmorgon till slut!

Idag fick jag min sovmorgon(äntligen).
Nu känner jag mig helt utsövd och redo att ta itu med dagen göromål.
Ska nog städa när jag kommer hem så jag slipper bana
väg till sängen när jag går och lägger mig.  Warhammergubbar, ritblock, tyskaböcker och kläder
ska inte ligga på golvet, men de hamnar där i alla fall.
Som Entropin säger: det är lättare att stöka till än städa upp.

Sovmorgon?

Steg upp, åt frukost, åkte buss, gick till första lektionen som är historia, men där var det tomt.
Jag hade missat att historialektionen var inställd idag(gah!). Det hade varit trevligt att sova till längre än sex någon gång, men varför sova bort dagen? Nu hinner jag ta igen sånt jag missat, eller skulle kunna gjort om jag inte fastnat framför datorn alltså.

matte och muffins

Gårdagen visade sig bli lyckad framåt eftermiddagen.
Ett stort muffinsbak muntrar alltid upp. Det är inte så att jag tröstäter,
men ett äppelmuffins gör inte saken värre när man räknar Exponential- och potensfuntioner.

Idag blir det mer matte och möjligtvis lite fysik(och säkert fler muffins) om jag hinner innan "heroes", men först ska jag och syrran köpa födelsedagspresent till mamma i o-town.

Det kan väl bara bli bättre?

Dagen började ovanligt illa...
Näsblod hela morgonen, ingen frukost, fick stå i bussen och jag ska kanske få tillbaka mitt hjälteprojekt om Jeanne d'Arc och Raul Wallenberg...
Dagen kan i alla fall bara bli bättre... eller?
Nej, jag ska hem och baka muffins.

Fast i Bloggträsket

Jahaja, då sitter man här som nybliven bloggare...
Idag ska jag inte mer än att välkomna er till min nya blogg.


RSS 2.0