Luciatåg x7

Gårdagens kommentar kom från Pavel, sångaren i ett av bandet igår som jag inte kommer ihåg namnet på. Eftersom det var Lusse Rock frågade bandansvarige Pavel om han möjligtvis ville ha luciakrona när han uppträdde. Pavel svarade med allvarlig min: "Ja, om jag får vara naken".

Klockan ringde halv sex. Först fyra luciatåg med kören. Det sista slutade ungefär kvart i ett och klockan ett skullle jag vara i Kyrkhult för nästa luciatåg. Jag har nog någon genetisk spärr mot stress, men då kände jag att det var lite tajt med tiden. Jag kunde ju inte gärna gå av scenen mitt i en föreställning. De två följande framträdandena med nästa luciatåg var på ålderdomshemmet. Jag tror det var uppskattat, i alla fall av dem som höll sig vakna. Sen blev vi bjudna på middag och fick jättefina Orrefors-ljuslyktor av luciakommitéen. Sista för dagen var Maxi. Där gick tåget genom affären och ut framför kassorna där vi sjöng hela programmet. Köerna bara växte då kassörskorna stannade upp för att titta på oss, så efter en stund hade vi mycket publik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0