Maria-Pia Boëthius och APU, dag 8

Innan föreläsningen igår skulle jag in på Pizzaboden och ta en kebab. I entren träffade jag Nina, så jag fastnade där. Efter en stund kom Jocke också. Det var lite svårt att slita sig när man inte setts på ett tag, men jag kände hur tiden rann iväg. Efter nästan en timme gick jag motvilligt mot pizzerian(det är inte kul att äta själv). Inne på Pizzaboden satt Erica från Teaterföreningsmötet med Maria-Pia Boëthius och jag slog mig ner vid deras bord. Det var väldigt trevligt och vi hade mycket att prata om. Föreläsningen, "Kvinnorna-medierna-makten", var mycket inspirerande och väckte tankar om mediernas makt och fördomar om feminism. Jag och Maria-Pia fick bra kontakt och vi kom överens om att nästa gång jag är i stockholm ska jag ringa henne.

Idag fortsatte jag och Aleksandra med utställningen. Vi bytte ut en tavla och skrev ett infoblad om tavlorna som inte blev riktigt färdigt, vi har inte namnen på de nya konstverken. Dagen avslutades med ett TV-spelsmöte. Jag visste inte riktigt vad jag kunde tillföra mötet då gångerna jag spelat TV-spel kan räknas på båda händernas fingrar. Då jag räknar iofs inte singstar. Det gick bättre än förväntat faktiskt, jag och Katarina(syrrans polare och Aleksandras lillasyster) pratade nog mest. Dessutom fick jag försvara min älskade "White Dwarfs" fortsatta närvaro på biblioteket(hoppas jag lyckades).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0